Jesus till Mänskligheten

utmanade av andra för er tro

30.03.2017 10:39

Söndag 21 november 2010, Kl. 01:30

När ni, Mina efterföljare, öppet blir utmanade av andra för er tro, säg detta först; Jag är en efterföljare av Kristus som blev plågad till döds av icke-troende. På grund av det, som troende Kristen, kommer jag alltid bli kränkt av andra, för min kärlek till Honom. Det är mitt kors att bära och jag är stolt över det. Han, min Frälsare, Dog inte bara för mina synder men även för dina.

När de stolt skryter om det faktum att de är agnostiker eller ateister säg dem detta. Fråga dem om de kommer att kännas annorlunda när deras liv på denna jord närmar sig sitt slut. Ge dem sedan detta råd; Kom ihåg denna bön, Den Gudomliga Barmhärtighetensrosenkrans, på din dödsbädd även om du fortfarande är osäker. Öppna ditt hjärta och be Min Evige Fader att förlåta dem. Kom ihåg Mitt Löfte. Som Domare, liksom din Frälsare, kommer Jag att förlåta - ända fram till vart och ett av Mina barns sista andetag på denna jord. Berätta för dem att be hårt, bara en gång, så att de kan öppna sina hjärtan.

© 2013 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode